روزنامه ریسینگ پست: "بات ایدری" بهترین سوارکار 30 ساله اخیر

روزنامه انگلیسی ریسینگ پست آقای "بات ایدری" که اخیرا فوت کرده است را به عنوان بهترن سوارکار در طول مدت سی سال اخیر مسابقات اسبدوانی انتخاب نمود. این روزنامه دلیل این انتخاب را اینگونه می نویسد که نامبرده پس از 70 مسابقه متوالی اولین پیروزی خود را کسب نمود سپس در 4633 مسابقه پی در پی در انگلستان به پیروزی رسید. "بات ایدری" در این مدت 11 بار به مقام قهرمانی سوارکاران انگلیس رسیده، که 7 بار آن پس از انتشار روزنامه ریسینگ پست بوده است.

سوارکار یاد شده در جهت پیشرفت خود در حرفه سوارکاری دو حرکت ویژه و ابتکاری ابداع کرد. اول شیوه برخورد با زین اسب در حین سوارکاری و دوم انتقال سریع بین میادین سوارکاری با هواپیما بود.

آقای "استیف کوثین" سوارکاری که در سال 1979 به بریتانیا منتقل و برنده تاج سه گانه شد و جمع پیروزی های او 487 بار بود به عنوان دومین سوارکار برتر 30 ساله اخیر معرفی شد. ایشان در مجموع، حدود 6 میلیون دلار جایزه کسب کرده بود و در قهرمانی تاج سه گانه سوار بر اسب "افیرمد" بوده و سه بار نیز مقام قهرمانی سوارکاران انگلیس را از آن خود کرده بود.

سوارکاری که در این رتبه بندی مقام سوم را کسب نمود آقای "فرانکی دیتوری" است که بیشترین پیروزی های خود را با اسب های "گودولفین" بدست آورد، آن هم با شیوه مورد پسند تماشاچیان و با داشتن مجبوبیت ویژه در میان رسانه های گروهی انگلستان.

آقای "رایان مور" که وجهه بین المللی کسب کرد نه تنها 3 مرتبه به عنوان بهترین سوارکار در بریتانیا بلکه در سطح جهانی نیز در مقام چهارم سوارکاران  قرار گرفت. نامبرده در این اواخر به مسابقات بزرگ جهانی روی آورد و در اصطبل "بالی دویل" به عنوان سوارکار ممتاز فعالیت می نماید.

سوارکاران بعدی که در این رتبه بندی قرار دارند عبارتند از:

آقای "کایران فالون" در رتبه پنجم

آقای "میک کنان" در رتبه ششم

آقای "جونی مرتاج" در رتبه هفتم

آقای "ریچارد هیوز" در رتبه هشتم

آقای " ریچارد بیگوت" در رتبه نهم

و در نهایت آقای "ویلی کارسون" در رتبه دهم قرار گرفت. 

منبع: مجله العادیات - ترجمه رادان هورس

 

ارسال نظر

الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِينَ بِوِلاَيَةِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْأَئِمَّةِ عَلَيْهِمُ السَّلاَمُ