گفتگو با آقای قره یوز باشی شیر محمدلی معروف به حاج کعبه رئیس هیئت سوارکاری شهرستان اق قلا

- لطفا خودتان را معرفی کنید- قره یوزباشی شیر محمدلی هستم و مدتی است به عنوان رئیس هیئت سوارکاری شهرستان آق قلا فعالیت دارم از سال 1389به مدت  5  سال البته از زمان تاسیس میدان از سال 1358 تا بحال به عنوان رئیس و عضو هیئت فعالیت داشته ام .

-لطفا از مسابقات سوارکاری بگویید –مسابقات در میدان سوارکاری در مهرماه به مدت 4 هفته برگزار شد که زیبنده نام شهر ما نیست زیرا آ ق قلا از قدیم الایام مهد پرورش اسب و سوارکاری می باشد و چرا باید فقط 4 هفته برگزار شود لذا می طلبد مسئولین  محترم نگاه ویژه ای در این خصوص داشته باشند.

وی در ادامه متذکر شد: ما در میدان مشکلات فراوانی داریم از کجا بگویم و به کجا برسیم میدانی که فاقد کمترین امکانات است و مردم برروی توده های خاک و بصورت ایستاده مسابقات را تماشا می کنند و با کوچکترین باد گردوخاک بر سر و روی این عزیزان می نشیند که در شان این عزیزان نیست و بنده و همکاران بسیار شرمنده تماشاچیان خوب و فهیم هستیم که با ناملایمات می سازند اما تاکی باید این مشکلات گریبانگیر این میدان باشد؟ در ادامه یاد آور شد که این میدان کمبودهای فراوانی دارد منجمله:

1-احداث جایگاه تماشاچیان از ضروریات است.

2-وضعیت حصار دور میدان نامطلوب و در پاره ای از جاها فاقد حصار است.

3-با توجه به اینکه مربیان مهتران و سوارکاران در میدان مستقر هستند از کمترین امکانات برخوردار نیستند و محل رندگی آنها کنار اصطبل هاست که در شان این عزیزان نیست.

4- میدان با یک بارندگی غیر قابل استفاده می شود.

5-کمبود امکانات رفاهی وخدماتی کاملا مشهود است.

6-وضعیت دپار مطلوب نیست.

7-افت فشار برق و کمبود آب اشامیدنی کاملا مشهود است.

8-احداث چاه آب از ضروریات لازم می باشد.

وی  گفت اگر مسابقات با این اوصاف برگزار می شود باید دست مریزاد وخسته نباشید جانانه گفت به مسئولین اجرایی که با کمترین امکانات وبدون هیچگونه چشم داشتی شبانه روز در جهت اجرای بهتر مسابقات زحمت میکشند تا در هنگام بارندگی نیز کورس را داشته باشیم در همینجا از ارگان های ذیربط منجمله فرمانداری محترم بالاخص شورای اسلامی و شهرداری و پرسنل زحمت کش آن و اداره ورزش و جوانان که همکاری بسیار خوبی با این مجموعه داشتند تشکر و قدردانی می نمایم.

اما وی در پایان متذکر می شود: کاری که ایشان با  150میلیون تومان  بودجه تخصیصی چیزی در حدود 400میلیون کار انجام داده اند که با همکاری برادران وفرزندان ودیگر علاقه مندان بصورت مستمر وخستگی ناپذیر به ثمر رسانده تحسین همگان را برانگیخته است. تمام گارد ریل های دور میدان تعویض واستاندارد سازی شده با استفاده از لوله های گالوانیزه که در اثر تصادم احتمالی، اسب ها را مصدوم و زخمی نخواهد کرد وپیچ های تند میدان تاحدودی ترمیم گشته وشیب بندی میدا ن هم بخوبی انجام گشته است همچنین باید متذکر شد چند سال است که با همکاری ابواب جمعی خویش مبادرت به درختکاری نموده وبا زحمات طاقت فرسا انها را آبیاری کرده باتوجه باینکه مجموعه چاه آب ندارد  و در نگهداری آن زحمات زیادی را متحمل گشته اند که بصورت اصولی و خیابان بندی کشت شده که در سال های اتی می توان به عنوان یک تفرجگاه برای اهالی ومسافران استفاده نمود.

در خاتمه یاد آور می شود نامبرده در ایام جوانی از قهرمانان ورزش دومیدانی بوده و عنوان های کشوری را کسب نموده است که ضمن آرزوی موفقیت برای ایشان و دیگر زحمت کشان، باردیگر توجه مسئولین ذیربط را به میادین بندر ترکمن و آق قلا که مظلوم و محروم شده اند جلب می نماییم که با نگاه ویژه خود این میادین را به انچه استحقاق آن را دارد برسانند.

با آرزوی توفیق

عبدالجبارفرازمند

 

ارسال نظر

الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِينَ بِوِلاَيَةِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْأَئِمَّةِ عَلَيْهِمُ السَّلاَمُ